Smeđe stepenice
Kód: MO-SMV0001_S0004Detailní popis produktu
Osjetilni prizmi – set od 10 drvenih prizmi
Osjetilno Montessori pomagalo sadrži deset smeđih prizmi od tvrdog drveta. Prizme su iste duljine 20 cm, razlikuju se po širini i visini (najmanja 1×1×20 cm, najveća 10×10×20 cm). Pomagalo razvija vizualnu i mišićnu percepciju dimenzije i priprema dijete za kasnije matematičke pojmove.
Opis
Deset drvenih prizmi različitih presjeka namijenjeno je sastavljanju u stupnjeviti niz (stepenice). Prizme su glatke, čvrste i prikladne za samostalnu manipulaciju djeteta.
Parametri
- Broj komada: 10
- Materijal: tvrdo drvo
- Boja: smeđa
- Dimenzije: duljina 20 cm, presjeci od 1×1 cm do 10×10 cm
Ciljevi pomagala
Izravni cilj
- Poboljšanje ciljanih pokreta
- Razlikovanje debljine
Neizravni cilj
- Razvoj matematičkog mišljenja
- Trening hvatanja
- Kontrola pokreta
- Koordinacija oka i ruke
- Slijed i red
- Koncentracija
Dob
Prikladno za djecu od 3 godine.
Napomena
U vezi s ovim pomagalom može se koristiti nazivlje „debeli“ i „tanki“ uključujući njihove komparative i superlative.
O Montessori
Sve Montessori igračke temelje se na načelima talijanske pedagoginje Marie Montessori. Pomagala su iskoristiva samostalno i u kombinaciji s drugim didaktičkim pomagalima.
Prednosti igračke
- Poboljšanje grube motorike
- Koordinacija pokreta (suradnja ruka–oko)
- Razlikovanje veličine i težine
- Proširenje rječnika (npr. brid, prizma, strana)
- Usvajanje pojmova „uski“ vs. „široki“ (event. „jaki“ vs. „tanki“)
- Uvježbavanje uspoređivanja i stupnjevanja (npr. uski, uži, najuži)
- Priprema za osnove matematike i geometrije (decimalni sustav)
Rad s alatom
Na pripremljenu prostirku rasporedite neuredno pojedinačne prizme. Uzmite najširu prizmu, pregledajte je i položite na lijevu stranu prostirke. Zatim odaberite najbližu užu prizmu i položite je pored prve. Ponavljajte dok ne nastanu stepenice.
Radite polako i usredotočeno. Rukom pritisnite ili pogladite stepenice odozgo prema dolje, čime dijete osjeća harmoniju pokreta. Ispravnost redoslijeda možete provjeriti prislanjanjem najuže prizme uz susjednu – uža prizma će nakon prislanjanja odgovarati susjednoj široj.
Nakon sastavljanja stepenice rastavite i ponudite djetetu da samo isproba gradnju. U početnim fazama nije potreban verbalni popratni sadržaj koji bi dijete ometao; pri ponavljanju postupno imenujte predmete i korake i razvijajte tako rječnik.
U daljnjem postupku mogu se zadavati jednostavni zadaci, na primjer:
- „Dodaj mi najširu stepenicu.“
- „Položi pored nje užu stepenicu.“
- „Uzmi u desnu ruku najužu stepenicu.“
- Pitanja tipa: „Koja je stepenica najuža?“, „Kakva je ova stepenica?“
Varijacije rada s pomagalom
- Dijete slaže prizme jednu na drugu ili jednu pored druge slobodno i istražuje njihova svojstva, može preskočiti svaki drugi korak i sl.
- Slaganje prema karticama s tlocrtima (1×20 cm, 2×20 cm … 10×20 cm). Kartice se mogu izraditi precrtavanjem tlocrta na papir, izrezivanjem i eventualnim laminiranjem; kartice se mogu dopuniti brojevima 1–10.
- Pridruživanje prizmi brojevima ili slaganje prema brojčanim nizovima (npr. 10, 8, 6, 4, 2 ili 1, 3, 5, 7, 9).
- Gradnja stepenica prema uzorcima na karticama.
- Kombinacija s drugim pomagalima (npr. Ružičasti toranj, Crvene šipke) bilo slobodno ili prema predlošcima.
Doplňkové parametry
| Kategorie: | Senzorni odgoj |
|---|---|
| EAN: | 8596027003503 |
| Dob: | 3 + |
| Materijal: | Drvo |
| Preporučeno doba: | 3, 4, 5 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
